Archive | 7:00 am

Acha ouh Acha..tetibe jek tacing

8 Jun

Sampai Menutup Mata

Acha Septriasa
Sampai Menutup Mata

Embun di pagi buta
Menebarkan bau asa
Detik demi detik ku hitung
Inikah saat ku pergi

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

Aku tak mudah untuk mencintai
Aku tak mudah mengaku ku cinta
Aku tak mudah mengatakan
Aku jatuh cinta

Senandungku hanya untuk cinta
Tirakatku hanya untuk engkau
Tiada dusta sumpah ku cinta
Sampai ku menutup mata
Cintaku sampai ku menutup mata

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

current mood ; kerinduan n sad. badly in gastrik pain. need MORE rest.¬† ūüė¶

7 tips kekalkan hubungan :)

8 Jun

7 tips untuk kekalkan hubungan bagi yang sedang
bercintan-cintun. Ia bagi mengelakkan sebarang
pemasalahan dalam hubungan korang:

1. ELAKKAN DARI BERPRASANGKA
– Jika sedang ‘hot’, tak bermakna si dia sedang
marahkan kamu.Atau,jika si dia tidak pernah
mengungkap kata cinta,bukan bermakna si dia
tidak cintakan kamu.Mungkin ia ada cara
tersendiri untuk pamerkan kasih sayangnya.So jgn
paksa si dia mengungkap sayang/cinta kpd
kamu.Cinta tidak hanya diungkap dibibir,cara dan
tingkah laku saja cukup memandai untuk
gambarkan perasaan si dia kepada kamu.
2. LINGKUNGAN KEHIDUPAN
-Walaupun dah ada kekasih,tak bermakna
kamu harus lupakan dunia kehidupan kamu
sebelum ini.Kamu harus tetap jalani seperti
biasa,cuma ia di serikan dgn kehadiran si
dia.Jangan tinggalkan aktiviti/hobi/sukan yg kamu
suka lakukan sebelum ini,semata2 mahu bersama
dgn si dia.Ini tidak memberi keseimbangan masa
untuk teman2 mahupun keluarga.
3. BIARKAN SI DIA TENTUKAN HALA TUJU
HIDUPNYA
-Jgn bersikap ‘queen/king’ control.Biarlah si dia
lakukan apa yang disukainya sekali-sekala jika ia
tidak mendatangkan keburukkan.Cuba bertolak-
ansur dalam sestengah perkara.Walaupun kamu
tidak suka. (cth:menemani si dia bershopping,
menonton bola sepak).Sekali-sekala cuba kamu
turuti/selami apa yang disukainya.
4. JANGAN BANDINGKAN DIA DENGAN
ORANG LAIN
-Setiap pasangan mahukan kesempurnaan
dlm perhubungan.Oleh itu masing2 harus
berfikiran terbuka.Yang penting jangan
bandingkan si dia dengan bekas kekasih or
dengan sesiapa pun.Walaupun dari segi
percakapan,perangai,perlakuan,pakaian,dan
apa2 lagi.Fikirkan cara yg tidak akan menyakiti
hati si dia jika kamu ingin atau mahu
mengubahnya.Seharusnya terimalah keadaannya
seada2nya dan jgn harapkan sesuatu yg di luar
kemampuannya.
5. LAKUKAN YG TERBAIK
-Fikirkan yg terbaik untuk diri kamu dan jangan
paksa untuk menyukai sesuatu yang kamu tidak
suka.Jangan hanya kerana mahu mengambil hati
si dia,kamu tetap memaksa diri
menyukainya.Hipokrit tu!! Bukan itu saje,,jangan
lekas tunduk dengan kemahuan si dia.Bukan
semua kemahuannya kamu mampu
laksanakan.Kena tengok juga pada kesesuaian
dan keikhlasan kamu juga.Bahaya jika kamu turuti
sesuatu kemahuan yang diluar batasan.Dan tentu
hati si dia tersinggung jika si dia mendapat tahu
apa yang kamu lakukan tidak jujur dan tidak ikhlas.
6. JANGAN CUBA UBAH SI DIA
-Apa perasaan kamu jika si dia mahukan kamu
berubah mengikut cita rasanya? Begitu juga si
dia,,jangan sekali-sekala kamu cuba mengubah
kehendaknya agar sama denagn kehendak
kamu.Biarlah dia dengan caranya dan kamu
dengan cara mu.Cuba bersikap jujur dalam
perhubungan.Setiap manusia mempunyai
hak,minat, dan pengetahuan tersendiri.Jika si dia
mempunyai sebarang kekurangan tentang
sesuatu cuba terangkan dengan baik agar si dia
terasa dia perlu lakukan sesuatu yang dia tidak
pernah tahu.Jangan memaksa jika si dia berhenti
lakukan perubahan kerana ini boleh jadikan
pertengkaran.Cuba ambil masa dan bantu si dia
jika si dia mahukan perubahan.
7. LUAHKAN APA YANG KAMU RASA
-Jangan sesekali sembunyikan apa yang kamu
rasa.Ini akan buatkan kamu berasa ‘stress’.Jika
tekanan ini berlarutan,ia boleh terjebak dalam
pertengkaran.Segala ketidak puasan hati akan
keluar.Ini lebih bahaya.Tanpa komunikasi yang
baik,hubungan akan menjadi hambar.Setiap
pasangan harus bersikap terbuka dan jangan
berperasaan negatif.Cuba berbincang untuk
menyelesaikannya.Tidak kira la secara face to
face,telifon atau secara online.Ini dapat
memuaskan hati kedua2 pihak jika ada sesuatu
yang tidak diingini.Cuba dengar pendapatnya dan
jangan membangkang jika tidak mempunyai
alasan yang kukuh.

Orang yang mencintaimu~

8 Jun

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,’Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’,
‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia
akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan
minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah
mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20.Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun
yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

[ Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada,jangan pernah mensia- siakan orang tersebut… kamu akan menyesal melakukannya!]

gastrik melanda..test pon terlepas.

8 Jun

assalammualaikum semua…wah wah! sopan btol cik shara bunga arini. 

oke. leppas bace tittle di atas, mesti korang dapat agak ape yg bakal cik shara cte kan ? hmm, okeyh. semalam cik shara bunga tdo hampir pukul 330am sbb stdy BS. bukan men semangat ag tuhh stdy sbb takot fail punye pasal. tapi…

.

.

.

.

.

okey..mari kite strt membebel ye kanak kanak. pg ni bgn tersangatla awal. kol 630am. tolong mama masak. gosok baju. sian mama sbb penat. plus dye ta shat sgt. sek bek ade anak dye yg rajen lg cumel nih. haish! rajen ke ? comel ke ? perasaan..eh, silap. perasan je. skali skala ta slh okeyh kawan kawan. arini plan nak pakai baju itam. cntik sgt bju tuhh. bunga dye cm “hidup”. korang fhm kan  mksd shara ?

hmm, okeyh. da decide da nak pakai bju ape. tp..da prob is..tudung, selndang or syria ? den, i tried sume jenis tudung yg cik shara bunga sebotkan td. nilah jadinye….

DSC06926

1st; selendang ye murid murid.

DSC06960

2nd;tudung syria.

p/s muke gatal.

bhahaha

bile rase cam ta kene je dgn 2 types of tudung2 ini.. cik shara mengambil keputusan untuk menukarnye lagi. pink la pulak. favret kaler kot! so, kenela pahang !

DSC06962

3rd;tudung bese

haha. brula rase comfort sket.

ta pns~~

setelah siap, saya gerak pada pukul 745am sbb class sy pada pukol 830am. so, kne kua awal sbb nk kene anta mama. takpe, ta ksh. dkat jek pon. saya pon mengayak motosikal saya pergi ke jln ampang. bhaha. rosak bhsa bai~~ mase atas moto tuhh perot saya da wat hal da. menggedik gedik la pula nak wat konsert dalam tuh. adoi~~ cmne nih nak amek test ? sy bengang btol. lalu mengentotkan bontot ini atas moto. hihi. lucah, sepak n tendang saya cepat !!

pas anta mama jep, cik shara da ta tahan. lalu amik keputusan untuk terus pulang tanpa pengetahuan puan roslina. lau dye taw, mesti dye mara sbb ta g kolej. haishh ! sesampai aje dirumah, tros carik ubt gastrik. tp malang suda abesh. saket saket. tertonggeng tonggeng suda. pastu kol kak pah, ajak g mam.

DSC06967

naik moto suda..

save bajet

DSC06975

kami pon makan di wadi al-farook.

roti canai, favret tuhh…

DSC06976

patu isi pengetahuan dgn membaca paper~

kan lebey baik

setelah makang, saya menghantar KP ke tempat kerja. perut maseh sgt. demi kawan yg kusyg..takpe. shara tak ksh jugak. pas hntar..shara balek. n rest. ta larat sgt la. sbb saket sgt. rasenye gstrik mkin trok sbb shara jarang mam. but, bdn naik jugak. huhu. cmne tuh kn ? pelik pelik…

 

p/s ; to madam sufina, cik shara bunga mintak maaf sbb ta dpt hadir ke class madam pagi td.

 

sekian.

 

.: mama tataw cik shara bunga ponteng class :.